
A szoftverek megvalósítása

A szoftverek megvalósítása egyedi fejlesztés estén az alábbi lépéseket tartalmazhatja.
Az egyedi szoftverek lehetnek teljesen új fejlesztések vagy meglévő szoftverek testreszabása és bővítése. Az egyedi szoftverek implementációja több lépésből áll, és alapos előkészítést igényel.
A szoftverek egvalósítása azt jelenti, hogy egy vállalkozás vagy szervezet saját igényei és elvárásai alapján tervez, fejleszt és épít egy olyan szoftvert, amely pontosan az ő specifikus céljaira és folyamataira van optimalizálva. A szoftverek megvalósítása során az agilis módszertan szerint járunk el, ezzel is biztosítva, hogy az elkészülő új rendszer a lehetős legjobban ileszkedjen a vállalati belős folyamatokhoz, feleljen meg az igényeknek és tegye jobbá a cég működését.
Implementáció első lépése az igények felmérése

Minden egyedi fejlesztés a követelmények felmérésével kezdődik. Első lépésként meghatározzuk a vállalkozás egyedi igényeit és elvárásait, melyet a vállalat működésének az áttekintésével és a folyamatok pontos megértésével kezdünk, mjad lépésről lépésre haladva felmérjük a szoftvert használók pontos feladatát. Az akár több lépésből álló konzultáció során érjük el,, hogy megértsük, milyen funkciók és folyamatok megvalósítására van szükség a szoftverben.
Specifikáció

Az igények alapján kidolgozzuk a funkcionális specifikációkat, amelyek részletesen leírják, hogy milyen funkciókat és jellemzőket kell a szoftvernek tartalmaznia. A specifikáció alapján kezdjük el a fejlesztést, és ugyan az agilis módszertan jegyében az iterációs lépések miatt a specifikációt lehet a későbbiekben finomítani, de az adja a fejlesztés alapját, melyre a szoftver épül.
Tanácsadás

Egy cég belső működési logikáját és folyamatait a vezetői ismerik a legkobban, az általuk megfogalmazott elvárásokat valósítsuk meg. Azonban a munkatársaink több évtizedes fejlesztési tapasztalatai alapján sokszor kell segítenünk abban, hogy egy üzleti igény hogy fordítható le szoftveres folyamatokra és a legoptimálisabb felhasználói felületre. Ezért gyakra előfordul, hogy az ügyfél érdekében a sikers fejlesztés eléréséért érvelünk valamilyen megoldás mellett és tanácsot adunk a véleményünk szerint legjobb megvalósításra.
Ez a fajta konzultáció átmenetet jelent az üzleti és fejlesztési tanácsadás között, Egyaránt meg kell értenünk az üzleti érdekekt és a fejlesztési lehetőségeket és ezeket összhangba kell állítani a legjobb eredmény elérése érdekében.
E fázis során meghatározzuk az adatstruktúrát és a rendszerarchitektúrát. A tervek alapján előre látható, hogy a szoftver hogyan fog működni és kinézni.
Fejlesztés

Ebben a lépésben a fejlesztőink kódolják és implementálják a tervezett funkciókat és komponenseket. Ez a folyamat magában foglalja a programozást, adatbázis-tervezést és minden technikai részletet.
Az agilitás jegyében az egyes mérfüldkövek elérésekor az ügyfélnek bemutatjuk az eddigi fejlesztéseket, és vele egyetértésben folytatjuk a munkát. Ilyenkor nyílik lehetőség a kisebb módosítások elvégzésére, az iterációs folyamat eredményeként a szoftver folyamatosan idomul a felhasználói követelményekhez.
Tesztelés

Amikor a szoftver elkészül, akkor a saját tesztelésünk után az ügyfél általi tesztelés következik. A saját tesztelés során kiszűrjük az alapvető programozási hibákat, de az ügyfél teszetlés során derül ki, hogy a szoftver egészében és kis részleteiben is megfele-e a követelményeknek.
Egy fejelsztő sohase tudja ugyanazzal a gondolkodással, ugyanabból a nézőpontból tesztelni a rendszert, mint a felhasználó, hiszen ő az, akinek a rendszert használnia kell, és ő az aki ebben a szakaszban észrevételeivel ergonomikusabbá, használhatóbbá tudja tenni a szoftvert.
Finomhangolás

A tesztelés során tapasztalt problémák és felhasználói visszajelzések alapjánelvégezzük azokat a kisebb módosításokat. Ezek révén a szoftver használhatóbb lesz, és nagyobb ügyfélélményt biztosít. A szoftver későbbi vállalaton belüli elfogadottsága szempontjából nagyon fontos az akár olyan apró módosítások végrehajtása, mint egyes mezők átnevezése vagy a mezők sorrendjének megcserélése.
A felhasználói élmény és a szoftver elfogadása az alapja a szoftver hosszútávú sikeres használatának.
Oktatás

A finomhangolás és a rendszer telepítését követően kerülhet sor a felhasználók oktatására. Az oktaás során részletesen elmagyarázzuk az egyes felhasználói szerepekhez és jogosultságokhoz tartozó szoftver használatát.
Támogatás

A szoftver életciklusa után folytatódik a támogatás és karbantartás, beleértve a hibajavításokat, frissítéseket és az új igények kielégítését. A szoftver napi használata során mindig merülnek fel újabb igények, melyeket megvalósítunk.
Változásokat jelenthet egy cég működésének az átalakulása, bővülése, újabb termékek vagy szolgáltatások bevezetése,. Ehhez a szoftvernek alkalmazkodnia kell. A támogatás hosszú évekig tarthaz, ez idő alatt a szoftver organikusan fejlődhet, változhat a változó üzleti igények és gazasági környezet miatt.
A szoftverek magvalósítása – összefoglalás

Összességében elmondhatjuk, hogy a szoftverek megvalósítása lehetővé teszi a vállalatoknak, hogy a saját igényeikre szabják a szoftvert,. Ennek eredményeként a folyamatok minősége javul, a cég működése hatékonyabbá válik és az ügyfelek is elégedettebbek lehetnek. Azonban fontos kiemelni, hogy az egyedi szoftver fejlesztése időigényes és költséges lehet, szakértelmet és erőforrásokat igényel a tervezést.
GYIK

Egy érdekes történelmi áttekintés az egyedi szoftverfejlesztéssel összefüggő fogalmakról a megvalósítás módszertanáról ezen az oldalon.
További ikérdések és válaszok a GYIK oldalunkon érhető el.
Referenciák

Referenciák oldalon gyakorlati példák mutatja be a megvalósítás eredményeként létrejövő megoldásainkat.

Kapcsolat
Dió-Szoftver Magyarország Kft
Cím: 1037 Budapest, Bécsi út 60.
Telefon:++36 30 632 6599
E-mail: info@diosoft.hu