CRM a marketingben

A legtöb b CRM rendszerben megelégednek azzal, hogy ismerik a vevő címét, telefonszámát és e-mail címét, esetleg születésnapját. A hatékony marketing kampányokhoz azonban ennél sokkal többre van szükségünk. Természetesen az ügyfél hátterének a megismerésébe sok munkát kell fektetni, s ami még fontosabb, mindezeket az adatokat a CRM rendszerben kell tárolni.

 

CRM és a marketing

Az ügyfélkapcsolati szoftver a vállalatvezetés eszköze. Az elmúlt években napi gyakorlattá váltak a KKV-k esetében is, a piacon sok hazai és külföldi megoldás közül választhatnak az érdeklődők. Minden CRM alkalmazás végső célja, hogy bevezetésével a vállalat nagyobb árbevételt és profitot érjen el. Hogy segíti mindezt a CRM rendszer a marketing folyamat támogatásával? – ezzel foglalkozik sorozatunk második része.

A legtöbb CRM rendszerben megelégednek azzal, hogy ismerik a vevő címét, telefonszámát és e-mail címét, esetleg születésnapját. A hatékony marketing kampányokhoz azonban ennél sokkal többre van szükségünk. Természetesen az ügyfél hátterének a megismerésébe sok munkát kell fektetni, s ami még fontosabb, mindezeket az adatokat a CRM rendszerben kell tárolni.

 

Kampánykezelés

Az első feladat, hogy tervezzük meg marketing tevékenységünket, az egyes kampányok hogy épülnek egymásra. A marketing naptárban nyilvántarthatjuk az egymást követő kampányokat. Bonyolultabb feladat az egyes kampányok megtervezése, azaz az egymást követő tevékenységek meghatározása. Egy szokásos kampány felépítése például a következő: első lépés a termékismertető kiküldése elektronikus levélben, a második az után követő telefonhívások bonyolítása, majd a személyes találkozók szervezése és szerződés az érdeklődő ügyfelekkel.  Természetesen a kampányok szabadon tervezhetőek és további lépésekkel kiegészíthetőek – ezt a funkciót a CRM alkalmazás biztosítja.

 

Célcsoport képzés

A célcsoport létrehozásakor érthetjük meg az ügyféladatok fontosságát: minél többet tudunk az ügyfelünkről, annál pontosabban tudjuk kiválasztani a nekünk legjobban megfelelő vevőket.  Ha termékünket nem a megfelelő célcsoportnak ajánljuk, akkor ne csodálkozzunk, ha nem leszünk sikeresek! Egy lapkiadó vállalat esetében például fontos, hogy ismerjék az előfizető családi hátterét, érdeklődési körét, lakókörnyezetét, esetleg életkorát vagy kedvenc időtöltését, hiszen így napilapot, barkács magazint, női hetilapot vagy sportújságot is eladhatunk.

 

A kampány lebonyolítása

A CRM rendszer automatikusan kiküldi a megszemélyesítet leveleket a kiválasztott célcsoportnak, majd az előre definiált szabályok szerint kiosztja a feladatot: melyik üzletkötőnek kit kell hívni az elkövetkező napokban. A telefonhívások sikerességét a CRM rendszerben rögzíteni kell, így jól mérhető, hogy a munkatársak milyen hatékonyan dolgoznak. Végezetül találkozót kell szervezni az érdeklődőkkel, s ezt szintén rögzíteni kell az ügyfélkapcsolati alkalmazásban.

 

A hatékonyság mérése

A kampány eredményeként a találkozók számát és a létrejövő új szerződések árbevételét össze tudjuk hasonlítani a kampányra fordított költséggel, így a kampány pénzügyi hatékonysága is jól mérhető.

 

Összességében elmondhatjuk, hogy a kampányok, marketing akciók CRM rendszerben történő kezelése mára a KKV-k esetében is természetes igénnyé vált, melyet a legtöbb alkalmazás ki tud elégíteni. 

Vissza!

Dió-Szoftver Magyarország Kft.

Cím: 1037 Budapest, Bécsi út 60.

E-mail: info@diosoft.hu