CRM a kisvállalatok részére

Az ügyfélkapcsolati szoftver a vállalatvezetés eszköze. Az elmúlt években napi gyakorlattá váltak a KKV-k esetében is, a piacon sok hazai és külföldi megoldás közül választhatnak az érdeklődők.  Sorozatunkban bemutatjuk, hogy a CRM szoftverek miként támogatják a vállalati folyamatokat, hogyan hasznosítható a közösségi média az ügyfélkapcsolatban, milyen mobil alkalmazások támogatják az értékesítők és a szervizesek munkáját.

 

A vállalat értéke

Sokan gondolják úgy, hogy egy drága autó, a géppark, esetleg egy ingatlan jelenti egy vállalat igazi értékét. Könyvelési, számviteli szempontból ezek a vagyontárgyak kétségkívül nagy értéket képviselnek, azonban a modern cégvezetés számára egyértelmű, hogy egy vállalat igazi értékét a vevői határozzák meg. Éppen ezért meglepő, hogy sokan nem fordítanak – legfeljebb csak szavakban – kellő gondot ügyfeleikre. Pedig egy hosszan tartó ügyfélkapcsolat biztosítja a cég számára a stabil árbevételt, gyakran a magasabb profitot is. A legolcsóbb ügyfél a meglévő, hiszen már nem kell drága akciókkal vagy kampányokkal meggyőzni arról, hogy a mi termékünket vagy szolgáltatásunkat vásárolja, „csak” megfelelően kell kezelni. De mit is értünk korszerű ügyfélkezelésen? Elsősorban természetesen az ügyfél legjobb kiszolgálását, azonban ehhez a lehető legtöbb információval kell rendelkezni róla.

 

Ügyfélkapcsolati szoftver

Az ügyfeleinkkel kapcsolatos összes adat – cím, elérhetőség, korábbi találkozók, levelezés, ajánlatok, szerződések, hibabejelentések - kezelésére célszerű ügyfélkapcsolati (angolul CRM – Customer  Relationship Management) szoftvert használni. A CRM alkalmazások 20 éve még csak a legnagyobb vállalatok eszközei voltak, mára azonban mind kezelhetőségüket, mind áraikat illetően elérhetőek a KKV-k számára is. Egy jó CRM rendszer egy felhasználóra vetítve havonta nem kerül többe, mint egy mobiltelefon költsége vagy egy tankolás ára. Az ügyfélkapcsolati szoftverek összekapcsolhatóak más vállalati alkalmazásokkal – könyvelés, elektronikus levelezés – és így egy integrált vállalatirányítási rendszer alakítható ki, mely hatékonyabbá teheti cégünk működését.

 

Támogatott folyamatok

Az ügyfélkapcsolati szoftverek a vállalatok három, az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban álló részlegének - értékesítés, marketing és ügyfélszolgálat - a munkáját támogatják. A CRM rendszerre fordított költségek hatékonyabbá teszik a cég működését, a vevőkről rendelkezésre álló információ segíti a keresztértékesítést, részletes vezetői riportokat és előrejelzéseket készíthetünk. A legnagyobb előny azonban, hogy a működést átláthatóvá és nyomon követhetővé tehetjük, az ügyféllel kapcsolatos tudás nem csak az illetékes munkatárs fejében és sajtcéduláin vagy Excel tábláiban van meg, hanem a vezetés számra is bármikor elérhető, az ügyfélkapcsolatok minősége nincs kitéve a személyi változásoknak.   

Vissza!

Dió-Szoftver Magyarország Kft.

Cím: 1037 Budapest, Bécsi út 60.

E-mail: info@diosoft.hu