Sasok és struccok - CRM a print médiában

A print média nemcsak itthon de külföldön is ugyanazokkal a problémákkal néz szembe, legyen az egy amerikai városi újság vagy egy magyar országos napilap. Természetesen a gazdasági körülményektől, a technológiai változásoktól és a generációs hatásoktól senki nem függetlenítheti magát, azonban tapasztalatom szerint többet tehetne ügyfelei (előfizetői) jobb megismeréséért és az előfizetői adatok megfelelő karbantartásáért. 

sasok és struccok

Az online piacon folyamatosan jelennek meg az egyre komplexebb, a hatékonyságot segítő szolgáltatások, a print világ – hasonlóan a címben szereplő strucchoz – bár futhatna előre, inkább a homokba dugja a fejét. Még a legsikeresebb print médiavállalkozások is bajban vannak, ha egy-egy keresztértékesítési kampányt akarnak szervezni, hiszen az előfizetőik hátteréről nagyon keveset tudnak, így egy-egy kampány mindenkit célba vesz, sok időt és energiát elpazarolva. Pedig egy ügyfelet (előfizetőt) megszerezni nagyon nehéz, elveszteni annál könnyebb.

A konferencia egyik szekciója a neuromarketinggel foglalkozott, vagyis azzal, hogy agyunk érzelmi alapon előbb meghozza a döntést, mint hogy azt alaposan és tudatosan végiggondolnánk. Egy-egy érzelmi döntést az érintkezési ponton szerzett benyomás határoz meg, ami lapkiadóknál az előfizetés, mint szolgáltatás lebonyolítása és a megújítás.

Vajon örül-e egy előfizető, ha nem kap időben értesítést a megújításról? Örül-e annak, ha késve vagy rossz címre kapja a lapot? Örül-e annak, ha egy-egy szám kimarad? Se vajon mennyire növelné meg lojalitását, ha a lapkiadó megismerve hátterét feleségének női, kamaszkorú gyerekeinek ifjúsági, neki pedig hobbijának megfelelően például kertészeti magazint ajánlana? Szerintem nagyon! Nem beszélve arról, hogy mennyire örülnének azok a vezetők, akik hétről-hétre, hónapról-hónapra emelkedő példányszámot láthatnak a riportokban.

Ehhez nem is kellene olyan sokat tenni, csak egy a médiapiacra szakosodott, a lapkiadók folyamatát támogató ügyfélkapcsolati vagy CRM szoftvert bevezetni. Egy kiadói CRM rendszer segítségével pedig nyomon követhető a teljes előfizetési ciklus az első hideg hívástól a megújításon át a keresztérékesítési lehetőségek feltárásáig.

A rádió és a film is túlélte a televíziót, meggyőződésem, hogy a print média is túl fogja élni az online térhódítását, de ehhez meg kell változnia. A papír kézbe foghatóságáról, a lapok tapintásáról, a nyomda- és festékillatról nem lehet lemondani. A struccnak ki kell húzni a fejét a homokból.

Fuss strucc, fuss!

 

Vissza!

bemutatkozás

Dió-Szoftver Magyarország Kft.

Cím: 1037 Budapest, Bécsi út 60.

E-mail: info@diosoft.hu