Sasok és struccok - CRM a print médiában

 print média nemcsak itthon de külföldön is ugyanazokkal a problémákkal néz szembe, legyen az egy amerikai városi újság vagy egy magyar országos napilap. Természetesen a gazdasági körülményektől, a technológiai változásoktól és a generációs hatásoktól senki nem függetlenítheti magát, azonban tapasztalatom szerint többet tehetne ügyfelei (előfizetői) jobb megismeréséért és az előfizetői adatok megfelelő karbantartásáért. 

Az online piacon folyamatosan jelennek meg az egyre komplexebb, a hatékonyságot segítő szolgáltatások, a print világ – hasonlóan a címben szereplő strucchoz – bár futhatna előre, inkább a homokba dugja a fejét. Még a legsikeresebb print médiavállalkozások is bajban vannak, ha egy-egy keresztértékesítési kampányt akarnak szervezni, hiszen az előfizetőik hátteréről nagyon keveset tudnak, így egy-egy kampány mindenkit célba vesz, sok időt és energiát elpazarolva. Pedig egy ügyfelet (előfizetőt) megszerezni nagyon nehéz, elveszteni annál könnyebb.

A konferencia egyik szekciója a neuromarketinggel foglalkozott, vagyis azzal, hogy agyunk érzelmi alapon előbb meghozza a döntést, mint hogy azt alaposan és tudatosan végiggondolnánk. Egy-egy érzelmi döntést az érintkezési ponton szerzett benyomás határoz meg, ami lapkiadóknál az előfizetés, mint szolgáltatás lebonyolítása és a megújítás.

Vajon örül-e egy előfizető, ha nem kap időben értesítést a megújításról? Örül-e annak, ha késve vagy rossz címre kapja a lapot? Örül-e annak, ha egy-egy szám kimarad? Se vajon mennyire növelné meg lojalitását, ha a lapkiadó megismerve hátterét feleségének női, kamaszkorú gyerekeinek ifjúsági, neki pedig hobbijának megfelelően például kertészeti magazint ajánlana? Szerintem nagyon! Nem beszélve arról, hogy mennyire örülnének azok a vezetők, akik hétről-hétre, hónapról-hónapra emelkedő példányszámot láthatnak a riportokban.

Ehhez nem is kellene olyan sokat tenni, csak egy a médiapiacra szakosodott, a lapkiadók folyamatát támogató ügyfélkapcsolati szoftvert bevezetni. Ennek segítségével pedig nyomon követhető a teljes előfizetési ciklus az első hideg hívástól a megújításon át a keresztérékesítési lehetőségek feltárásáig.

A rádió és a film is túlélte a televíziót, meggyőződésem, hogy a print média is túl fogja élni az online térhódítását, de ehhez meg kell változnia. A papír kézbe foghatóságáról, a lapok tapintásáról, a nyomda- és festékillatról nem lehet lemondani. A struccnak ki kell húzni a fejét a homokból. Fuss strucc, fuss!

 

Vissza!

Dió-Szoftver Magyarország Kft.

Cím: 1037 Budapest, Bécsi út 60.

E-mail: info@diosoft.hu