Neuromarketing - üzleti döntések érzelmi alapon?

A fiatal generációk tagjai – de hatásukra az idősebbek is – szívesen állítják magukról, hogy véleményvezérek, véleményüket szívesen megosztják másokkal és döntéshozatalukat megelőzően hallgatnak mások véleményére. A közösségi média világában ehhez könnyen találnak megfelelő csatornát, hiszen a közismert Facebook és Twitter mellett számtalan egyéb média, fórum blog és portál létezik. Ennek eredményeként a közösségi médiát intenzíven használók számára az elsődleges és legmegbízhatóbb hírforrás a barátaik és ismerőseik által közzétett vélemény és nem például egy gyártói vagy szolgáltatói adatlap. Gondoljunk csak online szállodafoglalásainkra, ahol gyakran a vendégek neuromarketingvéleménye alapján döntünk.

 

Kérdés, hogy a B2B világban milyen racionális válaszokat lehet adni az érzelmi megnyilvánulásokra?

A vállalatok számára fontos, hogy figyeljék a közösségi médiát, értelmezzék a megosztott információt és megfelelő válaszokat tudjanak adni azokra. A közösségi média és a hagyományos CRM rendszerek összekapcsolásából keletkezett a közösségi CRM (social CRM) melynek feladata a megosztott vélemények elemzése. Ehhez ki kell választani a számunkra releváns felületeket, azonosítani kell saját márkánkat, termékünket valamint a véleményközlőt. Természetesen elemezni kell a közzétett vélemény szemantikai és érzelmi tartalmát. A CRM alkalmazásokat  fejlesztő cégek előtt álló nagy kihívás, hogyan lehet a különféle nyelveken, sokszor szlengekkel és rövidítésekkel teletűzdelt szöveget megérteni. De a megértés nem elég, a tartalmat minden szempontból értelmezni kell, és ki kell alakítani a szükséges vállalati belső folyamatokat, melyek révén gyors, megfelelő és hatásos válasz adható.

A Gartner Group 2012. augusztusi kutatása szerint s közösségi CRM szoftver iránti érdeklődés a csúcs közelében jár, üzleti eredményességét pedig 2016-ra teszi a neves amerikai piackutató cég. Neuromarketing és közösségi CRM - olyan új fogalmak, melyeket meg kell ismernünk, meg kell értenünk és vállalatunknál alkalmazni kell az ezekhez szükséges módszereket és szoftvereket.

 

Vissza!

bemutatkozás

Dió-Szoftver Magyarország Kft.

Cím: 1037 Budapest, Bécsi út 60.

E-mail: info@diosoft.hu